חשיבה

*אופי המילון והמלצת קריאה:

מילה היא כלי דרכו עוברת מהותאנרגיה המילה לעולם איננה הדבר עצמומהו הדבר עצמושאלה זו טוב שתיענה בשתיקה.

לכן ההזמנה במילון היא ״טריקית״ כי נדמה שהיא מחליפה ״הגדרה״ ב״הגדרה״ אך היא לאהיא הזדמנות להתבונן על המילה ולשאול – אם היא לא כמו שהתרגלתי לראות דרך השכלאז מה היאמה מהותה מתוך המיסתוריןמתוך הטבעמתוך הידיעה הבלתי נתפסת שהכל אחדהכל תנועה ואני חלק מזהמכאן תמצאו שה״הגדרה״ החדשה לפעמים תשמע פיוטית או אפילו תרגיז את השכלכי הוא לא יכול להבין אותהזה בסדרתנו למילים להיות כלי והקשיבו לאנרגיה שעוברת דרכןזה בדיוק מה שבאנו לעשות כאן.

אחת הדרכים המרכזיות שבה התרגלנו לראות חשיבה היא כתהליך שבא לחקור ולגלות את האמת אודות האדם והעולם. ״אני חושב משמע אני קיים״.

לכן חשיבה הועלתה לדרגה גבוהה כל כך במהלך ההיסטוריה של האנושות. היא בעצם באה להמשיך את מה שהתחילו אדם וחווה במיתוס עץ הדעת.

הבנה, כך למדנו להאמין, נותנת לנו אפשרות שליטה ושליטה חיונית, בעולם מסוכן וכאוטי שבו אני מהלך חסר.

 

המציאות שנוצרת היא שכל דבר החשיבה מפענחת, מבקעת ואז יוצרת ממנו יתרון. בלי יתרון אנחנו בסכנה. כך אנחנו כל הזמן בלחץ ובתחושה שאם לא נבין לא נוכל לזוז או לחיות בשלווה. 

במבט מתוך המסתורין והידיעה שהכל אחד בתנועה:

 

חשיבה היא סדר של מסקנות ועובדות, שהמצאנו ושכחנו שהמצאנו.

יצרנו את החשיבה כדי לראות את העולם דרכה, לגלות כמה מצומצם ודל עושה החשיבה את הפלא האינסופי שהוא אנחנו והבריאה כולה, ואז היינו אמורים להתעורר ולדעת, שהריקוד שלנו עם העולם לא קורה דרך חשיבה מובנית שיוצר השכל, ואם כן, אז רק במעט ובערבון מוגבל.

 

אם היינו זוכרים שהשכל החושב מוגבל עד מאד, שהוא אמור להיות מעין פרשן, לתת כותרות נילוות לדבר עצמו, היינו מסכימים לא להבין את מה שאנחנו לא אמורים להבין, משום שלא ניתן להבינו.

המסתורין עצמו, החכמה האמיתית, היופי האימננטי, האהבה עצמה – אינם ניתנים לפיענוח, הם אינם נתפסים על ידי מסקנות ואין תהליך מובנה שמאפשר לדעת אותן. ההכרה בכך מעלה מיד שובבות ותשוקה לשחק, מחוץ לקופסא. עכשיו אנחנו בחזרה על המגרש האמיתי. עכשיו נכנסנו לנהר.

 

המציאות שנוצרת היא של הקשבה פשוטה לחכמה של המסתורין, לתנועה שעולה ממנו ומניעה אותו.

השכל לא יחפש אז סדר מדומה או מוכתב מראש או מבחוץ. הוא יהפוך להיות מתאר ומוליך את החכמה המקורית. הגולמית. זו שבאמת.  

לצידה של ההקשבה הזו יהיו החיים התנסות. החשיבה תיצור תנאים ומצבים שדרכם נלמד את ההבדל בין מה שבאמת לבין הסיפור שסיפרה המחשבה. זוהי המשמעות של להיות ער. 


״אם אינך יודעת לאן ברצונך להגיע, כל שביל שתקחי הוא מצויין״
 אמר חתול הצ׳סייר לאליס.

לקריאה נוספת

וובינרים ומפגשים

מפגשים וובינרים מפגשי שישי בבוקר – לייב בפייסבוק בכל שישי 10:00 בבוקר נעלה ללייב בפייסבוק בו נחקור, נתבונן ונחקור נושא אחר דרך עייני מה שבאמת

Read More »

מדע

מדע מה הקשר בין מדע לרוחניות? אמת. מדע הינו דרך שלא רק מתארת, אלא גם נותנת עדות, מהללת, את הנצחי. תנועה חדשה של מחקר מדעי קורית בעולמנו,

Read More »

אודות המחבר

השארת תגובה